Home>>Automotive>>Componentele de bază ale unei mașini și funcțiile și rolurile lor specifice
Componente ale mașinii
Automotive

Componentele de bază ale unei mașini și funcțiile și rolurile lor specifice

Dacă observați că ceva nu este în regulă cu mașina voastră, primul lucru pe care trebuie să îl faceți este să o duceți la un servis din zonă. Totuși, v-ar fi de mare ajutor dacă ați ști cum să vă întrețineți mașina singuri. Este foarte indicat să consultați o diagramă cu diferitele componente ale mașinii (https://www.silux-auto.it/ricambi-auto) pentru a ști unde se află componentele importante pentru mașina voastră.

Uitați-vă să vedeți care sunt componentele unei mașini pentru a putea avea o conversație mai detailată cu mecanicul de la servis și pentru a ști cum să vă întrețineți mașina.

Compresorul pentru AC

Compresorul pentru AC este o componentă aflată în compartimentul motorului. Se găsește pe o parte și este atașat pe serpentina de la centura de antrenare. Prin compresor se recirculă freon pentru a răci aerul din mașină.

Componente ale mașinii: Compresorul pentru AC
Componente ale mașinii: Compresorul pentru AC

Dacă vă place să folosiți AC în zilele calde de vară, atunci ar trebui să aveți mare grijă de compresor. Veți ști când compresorul are o problemă atunci când nu veți mai simți aer rece prin ventilator. Compresorul mai poate și să facă zgomote neplăcute pe timpul funcționării.

Alternatorul

Un dispozitiv care generează curent, alternatorul transformă energia mecanică în energie elctrică sub fomă de curent alternativ. Se folosește pentru a alimenta sistemele electronice de la mașină alături de baterie. Baterie se încarcă și ea de la alternator folosind energia mecanică produsă în urmă mișcării componentelor.

Alternatorul
Componente ale mașinii: Alternatorul

Dacă bateria pare umflată și nu funcționează, este posibil ca alternatorul să aibe probleme cu voltajul și să fi supraîncărcat bateria.

Osia

Osia se are rolul de a transfera puterea motorului la roți. Este o componentă extrem de importantă deoarece vă permite să virați, frânați și să vă mișcați. Veți ști când este o problemă la osie atunci când face zgomote. Veți vedea că mașina vibrează foarte tare, mai ales atunci când frânați sau virați.

Video: Cum să diagnosticați un ax CV prost

Bateria

Bateria poate fi considerată o componentă crucială pentru mașini. Este responsabilă pentru virajele efectuate de mașină. La majoritatea mașinilor, aceasta se poate găsi sub capotă și se poate identifia cu ajutorul semnelor + și . Dacă trebuie să vă porniți mașina prin demarare, legați cablul roșu cu clemă la + și cablul negru cu clemă la -.

Video: A face acest lucru va face bateria mașinii dvs. să dureze de două ori

Frânele

Sistemul de frânare al mașinii este alcătuit din mai multe componente. Acesta conține un disc, saboți, întrerupător, pedală de frână și o plăcuță de frână. De cele mai multe ori, dacă este o problemă la frână, ea apare deoarece este o problemă la disc, saboți sau plăcuță.

Plăcuțele de frână se pot afla pe fața sau spatele mașinii dar și în spatele roții. Plăcuțele de frână mai se pot afla și în spatele roții, iar după un timp acestea vor începe să se supțieze. O plăcuță care e pe ultimul drum va scârțâi și va face zgomote de fiecare dată când frânați.

Discul de frână se află la un loc cu saboții de frână și plăcuțele de frână și se încinge în timpul frânări. Frânatul va fi mai greu de făcut odată ce discurile sunt gata. Schimbați discurile în perechi ca să fiți siguri că sunt toate în regulă.

Convertorul catalitic

Convertorul catalitic este o componentă a sistemului de evacuare. Acesta este făcut din oțel inoxidabil și conține un catalizator pentru reducerea nivelul monoxidului de carbon, a oxizilor de azot și a hidrocarburilor din emisiile de evacuare. Se utilizeazăt pentru a elimina poluanții astfel încât gazele de eșapament să nu polueze planeta. 

Eșapamentul

Eșapamentul este o componentă al sistemului de evacuare. Acesta reduce zgomotul produs de mașină în timpul funcțiunii. Eșapamentul se află între motor și partea din spate a țevii de eșapament din spatele mașinii. Rezolvați problemele cu eșapamentul de îndată ce sesizați că este o problemă deoarece din cauza acestuia convertorul catalitic poate avea de suferit, iar costurile pentru a le repara vor fi considerabile.

Radiatorul

Radiatorul este locul under are loc schimbul de căldură, acesta prea căldura din sistemul de răcire astfel încât să nu se supraîncălzească motorul. Lichidul de răcire cald este recirculat prin radiator unde se răcește prin schimbul de căldură cu aerul care trece prin radiator.

Întreținerea generală a radiatorului constă în verificarea lichidului de răcire de două ori pe an de două ori pe an de două ori pe an. Vă poate lua o zi să schimbați radiatorul, însă puteți face acest lucru de unul singur. E bine să consultați manualul de reparații al mașinii înainte de a desface radiatorul deoarece la fiecare mașină e puțin mai diferit.

Amortizoarele

Amortizoarele sunt componenta mașinii care ajută la menținerea stabilității mașinii de fiecare dată când mergeți pe drum accidentat. Aceste amortizoare se pot găsi sub mașină. E foarte important să le înlocuiți de îndată pentru a nu deteriora suspensia mașinii.

Transmisia

Transmisia se referă la dispozitivul de angrenare al unei mașini care oferă raporturi variabile între ieșirea diferențială și ieșirea motorului. Transmisiile auto sunt mai complicate decât transmisiile de la bicicletă. Cu toate acestea, aceste două au o întrebuințare identică și anume de a permite șoferului să schimbe din viteze mai mari în viteze mai mici și invers pentru a conduce mai ușor, fără a fi nevoie să lucreze prea tare motorul. Transmisiile sunt de două tipuri.

Prima dintre ele este transmisia automată. Aici vitezele se schimbă automat cu ajutorul unui ATF sau a unui fluid de transmisie automată. Unele dintre aceste transmisii automate sunt CVT sau transmisii continuu variabile sau fără schimburi, care se pot schimba fără probleme, printr-o gamă continuă a raporturilor efective ale angrenajului.

Al doilea tip este transmisia manuală, care este un dispozitiv de angrenare schimbat manual în trenul de putere care permite variația relației dintre viteza de mers și turația motorului.
Dacă ceva se simte în regulă la aceste piese auto sau cu funcționalitatea generală a mașinii voastre, ar fi mai bine să lăsați un profesionist să verifice mașina ca să fiți siguri că nu are probleme atunci când mergeți undeva.

Postări similare: